вівторок, 21 серпня 2012 р.

ПОРТФОЛІО ПРОЕКТУ

Назва проекту 
Людина повинна управляти грошима, а не гроші людиною.
Назва навчальної теми
НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА. Іван Карпенко-Карий. “Сто тисяч”
Основний та другорядні навчальні предмети
Українська література, економіка
Вік учнів, клас
 13-14 років, 8 клас,
Стислий опис проекту
Проект розрахований на учнів 8 класу з української літератури. Виконується під час вивчення теми НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА. Іван Карпенко-Карий. “Сто тисяч”. Учні діляться на чотири групи. Представляють свої інформаційні домашні наробки у вигляді презентацій, репортажів,електронних посібників, фотоколажів щодо ролі грошей в житті людини . Проводиться вхідне і вихідне анкетування учнів, результати представлені у вигляді діаграми. На другому етапі відбувається захист дослідницьких робіт за напрямками. Складання загального інформаційного ґрона щодо духовної деградації головного героя. Побудова діаграми вихідного електронного опитувальника. На рефлексивному етапі учні створюють модель дерева рішень проблемного питання проекту.
План
План навчального проекту
План впровадження проекту
Навчальні цілі
Ознайомлення учнів з комедією,
закріпити навички читання драматичного твору,
на прикладі твору дослідити проблему влади грошей,
вміння працювати з текстом для підтвердження власної думки,вміння логічно ислити,спостерігати,узагальнювати, робити висновки;формувати кругозір,світогляд школярів; виховувати зневажливе ставлення до таких багатіїв, як Калитка, негативних рис його характеру , уміння знаходити правильне рішення аби не допустити морального падіння,що призводить до послаблення суспільства.  З’ясування причинно-наслідкових зв’язків, ґрунтовне доведення та розуміння ідей Здійснення вибору та прийняття комплексних рішень  Вміння швидко та ефективно шукати інформацію, критично та компетентно оцінювати інформацію, вміння вірно та творчо використовувати дані для вирішення проблем.
Використання комп’ютерних технологій як інструменту для спілкування, досліджен
Опис оцінювання 
На початку проекту проводимо
Мозкову атаку(«ЗХД»),перегляд презентації вчителя, інформаційних наробок груп: презентації, відеорепортажу, інформаційного довідника, фотоколажу та їх обговорення (презентації основних запитань). Робота з таблицями «ЗХД».
Впродовж роботи над проектом проводимо
Консультації (форма оцінювання для роботи в групах), самостійна робота з формами оцінювання: самооцінювання та взаємооцінювання (таблиця оцінювання продуктів проекту), дослідження(аналіз змісту п'єси, складання таблиці цитат), представлення (журнал спостережень).
Наприкінці роботи над проектом проводимо
Демонстрацію (захист проекту) (форма оцінювання публікації, досліджень (продукту)),
Створення інформаційного ґрона, моделювання дерева рішень (самостійна робота з формами оцінювання( само оцінювання та взаємооцінювання), роботу з таблицями «ЗХД»( «ЗХД»).
Діяльність учнів
Учитель створює публікацію для демонстрації ідей проекту та будує діаграму результатів електронного опитувальника «До … і після…»(«Чи позитивно впливають великі гроші на розвиток особистості?»). Учні діляться на чотири різнорівневі групи і отримують завдання знайти і представити в цікавій формі інформацію щодо ролі грошей в житті людини.
1група - створює презентацію,
2 група - створює мультимедійний репортаж (« Чи потрібні нам великі гроші?Для чого?». Репортаж з ліцею,інтерв’ю з представниками різних поколінь.)
3 група – складає електронний довідник усної народної творчості («Народ про гроші»)
4 група – створює асоціативний кущ до слова «Гроші» у вигляді фотоколажу «ЗМІ про гроші».
 Під час вивчення навчального матеріалу всі чотири групи на основі аналізу змісту п'єси (укладають . таблицю цитат з коментарями )досліджують причини духовної деградації Герасима Калитка через призму відношень до оточуючих.
1 гр- ставлення до себе,
2 гр. – ставлення до своїх рідних (стосунки з членами родини)
3 гр. – ставлення до робітників (наймитів)
4 група – взаємини з друзями, знайомими.
2.Представлення результатів.
Представники інших груп ставлять проблемні питання. Дослідники відповідають. Разом вибудовують інформаційне ґроно вад «Вплив грошей на Герасима Калитку».
На рефлексивно - оцінювальному етапі групи моделюють «Дерева рішень»:
Чи можуть гроші керувати людиною?Якщо так, вкажіть на причини і наслідки.
Як необхідно жити , аби влада грошей не привела людину до морального падіння.
Групи представляють своє рішення( 4 рішення).Проводиться повторне анкетування на електронному опитувальнику, результати відображають і порівнюють на діаграмі.
Відомості про автора
Наталія Касьяненко
учитель української мови та літератури, українська мова та література
Коротичанський ліцей Харківської районної ради
Смт.Коротич, Харківський район Харківська область
Відомості про тренінг
Дати проведення тренінгу 13. 08. 2012 – 20. 08. 2012
Місце проведення тренінгу Манченківська ЗОШ
Тренери Ковбаса Віктор Михайлович

Немає коментарів:

Дописати коментар